יום שישי, 15 ביולי 2022

כשהכל חשוך כנראה שאתה האור


 

כשהכל חשוך סביבך שקול את האפשרות שאתה האור!




כותב שמחה רז סיפורי צדיקים עמ 26:


חסיד עשיר ירד מנכסיו ובא לפגישה אצל הרב שניאור זלמן מלאדי וסיפר לו שהוא זקוק לכסף לפירעון החובות, לשלם שכר לימוד, להשיא את ביתו, לחדש את העסק. הישיר הרבי את מבטו אל עיניו של החסיד ואמר לו: כבודו מנה בפירוט מה הוא צריך, לפלא בעיני על שאינו שואל את עצמו אף לרגע לשם מה צריכים אותו?'


אדם כל היום רודף אחרי צרכים הטמונים בו או באחרים התלויים בו וכל הזמן מנסה למלא אותם בהצלחה או לא,


אבל הוא חייב לעצור רגע ולשאול את עצמו אני לא בראתי את עצמי עם הצרכים הללו ועם המאורעות הללו, אלוהים ברא אותי איתם, כנראה שהוא צריך ממני שאעשה איתם משהו אחרת למה הוא שתל בי אותם?


 בכל סיטואציה אדם יכול לשאול רק שתי שאלות. מה יוצא לי או מה אני צריך לתת לסיטואציה הזאת.


למשל הילד חולה והוא עכשיו בבית חולים איתו. יש אדם שישאל למה זה קורה לי? מה אני יכול ללמוד מכך? למה זה עובר עלי? וכל הזמן להיות עסוק בעצמו הגשמי או הרוחני.


 או לעצור ולומר לעצמו שלא הוא ברא את עצמו בצורה כזאת שיהיה לו ילדים, הוא ודאי לא ברא את המחלות ולא את הבריאות לא שלו ולא של ילדיו, והנה הכניסו אותו לסיטואציה הזאת,


 אז אולי מישהו, נקרא לו 'היקום' או 'הטבע' או 'אלוהים' בשמו האמיתי שזה אותו גמטריה אגב, סיבב שתגיע לסיטואציה הזו כי הוא צריך מימך משהו שם!


שתקשיב לילד החולה, שתיתן מתנה לילד החולה העצוב במיטה ליד, שתחייך לרופא שעובד שתים עשרה שעות רצוף, שתניח תפילין או תעשה קידוש למאושפזים,


אם הכל חשוך מסביבך שקול את האפשרות שאתה האור!!!


לא באנו להכניס אמונה במציאות מאמינה לא באנו להכניס קדושה במציאות קדושה לכן אנחנו מקבלים חסרונות רוחניים וגשמיים יל מנת שנאיר אותם.


 בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הנצפים ביותר