יום ראשון, 23 באפריל 2023

מהי התורה?

 


התורה - המדריך להתפתחות אלוהית



התורה מדריכה אותנו איך להגיע לשיא המימוש שלנו. 


לא מעט אנשים עלולים לחשוב שיש אנשים עם יצר הטוב ויצר הרע והתורה עניינה רק לומר מה מותר ומה אסור לעשות על מנת להדריך את האנשים המוגבלים הנבראים והחסרים הללו להיות יותר טובים.


 אבל התורה היא משהו מאוד מאוד עמוק הרבה מעבר למה שכולם מבינים. כדי להבין מעט מהי התורה האלוקית שלנו נספר סיפור.


בשנות השישים היו נערים שלקחו המון סמים והגיעו למקומות ממש לא טובים בנפש. הם פנו הגיעו לרופא שיטפל בהם הם ביקשו ממנו עזרה לצאת מהסמים. הוא היה רופא עם לב טוב שניסה לעזור להם, בתקופה ההיא לא כל כך הבינו אותם, הם היו נראים כאלה חסרי אחריות ומשוגעים הוא ניסה נורא לעזור להם מצד אחד ומצד שני הם הקשו עליו מאוד הם לא כל כך שיתפו פעולה.


הוא הוציא אותם מהסמים ואז הם היו חוזרים לסמים וחוזרים אליו שוב ושוב והוא היה כועס אליהם. וכולם אמרו לו את אותו המשפט אתה לא באמת מבין אותי אתה לא מבין אותי!


בפעמים הראשונות הוא היה נורא כועס על עצמו שהוא לא מצליח לטפל בהם וזה תסכל אותו, הוא היה צועק וכועס אבל ברגע שהוא שמע מעוד אדם ועוד אישה ועוד ילדה ועוד ילד שהוא לא מבין אותם הוא אמר לעצמו 'אולי אני באמת לא מבין אותם ואם אני לא מבין אותם אז אני צריך לעשות משהו כדי להבין אותם ואז אני יוכל לעזור להם באמת'.


לפתע עלה בראשו רעיון מטורף, לקחת סמים בעצמו, הוא גם לא ידע הכל אז היה חדש הוא לא ידע עדיין איך ומה המשמעות של אותם מצבי תודעה שזה יביא אותו אליהם הוא ראה שמאבדים את השכל ומאבדים את הדעת אז הוא אמר 'טוב אני ארד לשם כי אני רוצה לעזור להם אני רוצה לדעת באמת מה הם עוברים כי אני כבר לא מבין אותם ואם אני אצליח לרדת למצב שלהם ומשם לעלות אני אכתוב ספר, ספר של יציאה מהתמכרות וכך אוציא את כולם משם.


אז לפני שהוא לקח את הסמים הוא כתב לעצמו בספר את כל השלבים איך יוצאים כי הוא יודע שאחרי שהוא יהיה מכור הוא לא יוכל לכתוב כלום, וכך הוא כותב בכל שלב מה אתה מרגיש בשלב הזה ואיך ומה עוזר לצאת ממנו וכך הוא כתב לעצמו ממש ספר הדרכה ליציאה מהסמים.


לפני שהוא התחיל לעשן הוא תפס את חבר הכי טוב שלו שהוא אחד הרופאים ואמר שהוא הולך לעשות את הניסוי הזה והוא מבקש שאם יקרה לו משהו שהוא יעזור לו לצאת מזה ושאת הכל הוא עושה כי זה ניסוי מדעי ומתוך מטרה לעזור לבני אדם, רק בן אדם אחד ידע על הניסוי הזה.


וכך היה, הוא התחיל לקחת סמים קשים ופתאום הוא חווה חוויות שהוא לא חווה אותם קודם לכן והיה במקומות בתודעה שהוא לא הכיר בהתחלה זה נראה כאילו הכל בשליטה והכל בסדר והוא יכול לצאת מזה והכל בסדר ואז הוא הוסיף במינון ובאיכות בשביל לקחת יותר סמים יותר קשים, ואז הוא התחיל לרשום לעצמו מרשמים ולגנוב מבית חולים סמים קשים מאוד ולעשות עוד כל מיני דברים כאלה עד שהוא היה מכור לסמים ממש!


ופתאום הוא קלט שהוא נמצא בצרות צרורות כי הוא מכור בצורה מאוד קשה לסמים ובנוסף בבית חולים תפסו אותו שהוא גנב מהם סמים.


אחרי שתפסו אותו וזרקו אותו מהעבודה שלו בתור רופא והוא נהיה מחוק לגמרי ושכב בבית והתחיל להזות הזיות מטורפות לגמרי וכך הוא הלך ונמחק ולא היה אפשר לדבר כאיתו על כלום.


יום אחד החבר הרופא שלו התחיל להתעניין מה שלומו ואיפה הוא נמצא והוא מגלה שהוא זרוק בבית מחוק לגמרי, הוא הלך לבקר אותו והוא מוצא אדם שאינו בקו הבריאות בכלל יושב והוזה הזיות, הוא שואל אותו מה נשמע? ומה קורה ומתי הוא יוצא מזה והרופא המסומם עונה לו שהוא לא יודע מי הוא ועל מה הוא מדבר ולמה הוא בכלל צריך לצאת ולאן? 


אמר לו החבר אתה גמור לגמרי אתה אפילו לא זוכר שהיית איתי רופא ועשית את כל זה רק כניסיון תראה לאן הגעת.. והרופא המסומם התחיל לצחוק ולומר 'אני רופא??' קרעת אותי מצחוק תפסיק לדבר שטויות מי יקבל אותי להיות רופא אין לי בגרות תראה איך אני נראה'


הוא בכלל לא הכיר אותו ולא הבין על מה הוא מדבר הוא חשב שזה חלק מההזיות שלו.


החבר ראה שאין עם מי לדבר הוא התחיל לצרוח עליו שהוא לא באמת מסומם הוא רופא באמצע ניסוי שירד למצב הזה בשביל מטרה עליונה והסמים הם לא המטרה אלא ירידה לצורך עליה להוציא מהמצב הזה את הדרך ליציאה מהתמכרות.


 ולפני שהוא נכנס למצב הזה הוא סיפר לו על זה, וההוכחה לזה שיש אצלו בבית מכתב עם הדרכה מפורטת איך לצאת מזה ולחזור להיות רופא בריא ומאוזן והוא הראה לו את המכתב שזה בכתב ידו עם החתימה שלו.


לאט לאט החבר נזכר בחבר ובעבודה שלו ושהוא כתב ספר מדריך יציאה בכל שלב ושלב והוא באמצע ניסוי אמיתי לגמרי והוא לקח את החוברת הדרכה ונצמד אליה שלב אחרי שלב עד שיצא מזה לגמרי וחזר להיות רופא. והצליח להוציא עוד הרבה מסוממים אחרים איתו!


הסיפור הזה מגלה לנו מהי התורה!


אנחנו חושבים שהתורה ניתנה לבן אדם כדי שיהיה טוב שהתורה היא מסמך שה' נתן לאנשים שלא יגנבו ולא ירצחו וזהו אבל זה הרבה יותר עמוק.


היסוד הבסיסי ביותר של היהדות הוא שלאדם יש נשמה אלוהית והיא עומק הזהות האנושית שלו. מהי הנשמה שהיא מחייה את האדם ואת כל אישיותו ממה היא עשויה? מאיפה היא באה? חז"ל מגלים לנו שהיא "חלק אלוק ממעל"[1] אם כן הנשמה שבנו עומק הזהות שלנו אינה מעולם הטבע היא בכלל חלק מהבורא,


נשאלית השאלה למה לתת לחלק מהבורא תורה והוראות מה לעשות? הרי הוא יודע את הכל, התשובה היא שהבורא צמצם את עצמו והוריד חלק ממנו לתוך העולם הזה לתחתית המדרגה וההסתרה על מנת ליצור אותנו לקיים אותנו.


החלק הזה הנקרא 'נשמה' כשהוא ירד לתוך המציאות הנמוכה הזו של הסתרה תאוות וחומר הוא שכח לגמרי את מקורו עד שאינו יודע לחזור כביכול כמו הרופא ששכח לגמרי שהוא רופא ואינו יודע איך לחזור להיות אדם בריא ושפוי עובד ועצמאי.


הקדוש ברוך הוא ברא את עולמו בצורה כזו שהוא צמצם את עצמו[2] בהמון המון צמצומים ומסכים עד שאותה נקודה אלוקית אין סופית עם תודעה אין סופית של הבורא הנקראת נשמה ירדה לשיא השפל בעולם שלנו ושכחה שהיא אלוהית.


כביכול כמו אותו רופא שנהיה מסומם שהוא כבר לא זוכר את תפקיד הרופא שלו לקחו לו את המוח והאישיות ועכשיו כל מה שמעניין אותו זה הגוף שלו ושטויות ואז הוא מוציא את המחברת ומתחיל לעבוד על פיה על מנת להחזיר אותו לפוטנציאל הערכי והעצום שהיה רופא.


זה מאוד חשוב שאנחנו נבין את זה. התורה היא בעצם מיועדת לנשמות שלנו כאשר הם מתנתקות ממציאות הבורא ושוכחות שהם אלוהיות ויורדות בתוך המצבים עצמם עד שיגיעו למצבים הנמוכים ביותר "השוכן איתם בתוך טומאתם", 


התורה זהו מכתב שה' כתב לנשמות למצב שירדו ויצטמצמו להיות אדם בעולם הזה על מנת שידעו איך לחזור ולממש את הפוטנציאל האלוהי שבהם ולא ישארו תקועים במצב של ההעלם וההסתרה[3].


ויש בהשתלשלות העולמות תהליך של העלמה הסתרה ושכחה של האלוקות, יש שם תהליך של צמצום ואז אתה צריך לתת לו תורה, אבל מה התורה הזאת אומרת? לא רק את לא תרצח ולא תגנוב התורה מכילה הרבה יותר מזה היא דרך להחזיר את האנשים בחזרה להיות אלוקיים עם תודעה אלוהית!! כל זה מונח בתורה!


התורה היא ספר הדרכה שאלוהים כתב לנשמות לפני שהם ירדו לתוך העולם הזה. ועכשיו אנחנו מקבלים אותה ולא מאמינים שזה שייך לנו ואנחנו באמת ראויים לכל הטוב הזה ולא תמיד היינו במצב הזה!


בשביל זה צריך תורה שלמה שמחזירה אותו לגודל שלנו. זה דבר עצום כשלעצמו להבין את זה כי אנחנו עכשיו שאנחנו פה אנחנו לא בני אדם סתם, אנחנו לא בני אדם שצריכים להתנהג יפה ולהיות בדרך ארץ ולתקן את העולם על ידי התורה זה הרבה יותר מזה!


התורה מחזירה את הישות למצב המקורי שלו לחזור לטבע הרוחני שלנו לחזור לנקודת העגינה לחזור לשורש האלוהי האין סופי והשלם שלנו.


אסור לנו לתפוס את התורה כאילו זה מערכת משפטית וגם זה אפילו לא מערכת משפטית רוחנית זה פספוס אדיר של כל העיקר התורה, זה לא קובץ חוקים זה תורת החזרה לשורש הרוחני זה התהליך הנקרא תשובה שכל העולמות שבים לאלוהות.


לכן מאוד חשוב ללמוד את החלק פנימי של התורה שמדבר על חזרת השלבים של הנבראים לאלוהות הכוונה בנמשל שמדבר על חזרת האדם המחוק החסר והחולה להיות אלוהי שהנבראים יחזרו להידבק באלוהות ולהיות אלוהיים לכן מאוד חשוב ללמוד את תורה הסוד המתארת את כל סדר ירידת השלבים והצמצומים מהבורא ית' אלינו כי באותם שלבים אנחנו עולים חזרה אליו.


כתוב בספרים שדווקא סדר השתלשלות ויציאת כל העולמות והמדרגות מאת הקב"ה הם עצמם הסולם והחוט לחזור ולהיכלל אליו חזרה, שהן המובילים ומוליכים מדרגה לדרגה את הדרך עד הא"ס ב"ה בחזרה[4].


כל זה מאוד חשוב על מנת להכיר את עצמנו ואת הפוטנציאל  הרוחני האלוהי שלנו באנו מאלוהים אין סופי והוא שורשינו ולשם אנחנו צריכים לחזור!

 



[1] ראה תניא פרק ב'

[2] ראה עץ חיים שער עיגולים ויושר.

[3] על הצורך של ירידת הנשמות לעולם הזה הרחבנו בנושא תכלית הבריאה.

[4] הרב יצחק דמן עכו פרק ו פסקה ט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הנצפים ביותר