יום ראשון, 12 באפריל 2020

שביעי של פסח - גילוי אמונת האחדות



שביעי של פסח - גילוי אמונת האחדות 


שלום לכולם וחול המועד שמח

שביעי של פסח עלול להיתפס כחג נחמד עם עוד נס שהיה ביציאת מצריים רק במקום להפוך את הים לדם הוא נקרע לשניים. יפה, נחמד, אבל לא מפיל מהרגליים..למה לייסד בגלל זה עוד חג שלם?

אבל באמת בשביל עוד נס לא מייסדים חג שלם!

אם מעמיקים בשביעי של פסח מגלים שזכינו למדרגה חדשה באהבת ה' אלינו שהיא יותר גדולה מכל הניסים שהיו לפני זה.

הסבר – כל הניסים שהיו עד שביעי של פסח הם בעצם עונש למצריים. למצרים לא היה מים לשתות למצרים היה צפרדעים למצרים היה חושך וכו' המכנה המשותף שתמיד למצריים עשו רע.

ובעומק זה מה שגרם לפרעה לא לרצות לשחרר את בנ"י. אנחנו צריכים להבין שבאותה תקופה אלילית תפסו שהעולם מלא בכוחות מוגבלים והנה מתגלה אל חדש שעושה רק רע זה מה שהוא יודע, וההוכחה לזה כשהוא רוצה לעשות טוב (להוציא את ישראל ממצרים) הוא מבקש מפרעה שיעשה זאת ולכן פרעה אומר :  'אני יכול לגבור עליו הוא יודע לעשות רק רע אבל הוא לא יכול לעשות טוב ואני גם יודע לעשות טוב.'

אבל בנס קריעת ים סוף התברר שאותו אלוהים שיודע לעשות רע הוא גם שולט בטוב, בפעם הראשונה נעשה נס שהוא טוב לישראל! ישראל היו תקועים והנה נקרע הים כדי לחלץ אותם בנס קריעת ים התברר שאלוהי ישראל הוא "יוצר אור ובורא חושך עושה שלום ובורא רע אני ה' עושה כל אלה" אח"כ המצרים נכנסו והים נסגר דהיינו חזר לצורתו הטבעית עליהם אבל קריעת הים לא נעשתה כדי להטביע את המצריים אלא בעיקר כדי להטיב לישראל ומהצד גם הוטבעו המצרים, 

וזה החידוש הגדול של שביעי של פסח שאותו אלוהים שעושה רע לרשעים הוא גם עושה טוב לטובים ועל זה ראוי לייסד חג שלם שבו הושלמה אמונת האחדות של ישראל שה' שולט ברע ובטוב ומנהיג את הכל.

וכן בנפש שביעי של פסח מלמד אותנו ברמה הפרטית שלפעמים אנחנו מייחסים לה' את כל הטוב אבל את הרע למורה או לשכן או הפוך את כל הרע שקורה לי זה ה' ואת כל הטוב זה ההורים שלי או אני הצלחתי בזכות עצמי

 וצריך לזכור שאת כל הטוב ואת כל הרע ה' מנהיג  והכל כדי להטיב ולבנות אותנו ואין מקור אחר לטוב או לרע בנפש ובעולם, ודאי שאנחנו משפיעים ע"י בחירתנו אבל אין מקור אחר לרע או לטוב ושניהם מובילים את העולם אל תכליתו וזה עיקר החידוש של החג הזה.

 שנזכה להתחזק באמונת האחדות הנדירה וההרמונית הזאת אמן ואמן.

מקורות:

שם משמואל פרשת צו - שביעי של פסח

"כאשר נתבונן במהות הנסים של יציאת מצרים ובמהות הנסים שעל הים נראים משונים זה מזה. כי נסי יצי"מ היו נגוף למצרים עשר מכות וממילא נמשך רפוא לישראל... אך בנסי ים סוף הי' להיפוך, הנסים בראש וראשון היו הצלת ישראל שנקרע להם הים ובאו בני ישראל בתוך הים ביבשה, וזה הי' עיקר הנס אבל מה שנטבע פרעה וחילו בים לא הי' נס יוצא מהיקש הטבע שהרי כאשר סר מאמר הש"י להיות יבשה ממילא שב הים לטבעו לשטוף ולטבוע כל הבא בו...ונראה שהי' צריך לעשות הנס על הים משונה ממהות הנסים ביצי"מ..דפרעה סבר דקב"ה הוא פועל הרעות בעצם והטובות הן רק במקרה, ומובן שהי' צורך נסי הים שיהי' בעצם הצלת וטובת ישראל..ובזה יש לפרש הכתוב וידעו מצרים כי אני ה' וגו' שהוא שם של רחמים, היינו שאני המכה בהם במצרים הוא שם הוי' פועל הטובות:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הנצפים ביותר