יום ראשון, 15 במרץ 2020

אמונה וקורונה א - אלוהים עושה שרירים?



אמונה וקורונה א' 

אלוהים עושה שרירים?

הקורונה עוד לפנינו ובעזרת ה' תסתיים במהירות וללא נפגעים נוספים. ועוד הרבה דובר וידובר על מה היא באה ללמד ולפתח בנו אבל הבוקר שמעתי יהודי שאמר בערך כך:

"כל הקורונה באה להראות לעולם המדע ולרופאים שהם לא יודעים כלום וה' שולט בכל וכל ההסגר והבידוד זה הכל שטויות צריך ללמוד תורה ולשמור מצוות וזהו"
וחשבתי שזה בדיוק קו פרשת המים איך אנחנו כיהודים תופסים את המציאות.

יש אנשים התופסים את המציאות כמופרדת לשני צירים:

ציר אחד כל חוקי הטבע המדע התרבות הבריאות וכו'

וציר אחר זה הציר של תורה ומצוות.

ולדעתם ה' מתגלה רק בציר אחד, כמובן בציר של תורה ומצוות.

אצלם עלולה להתפתח תחרות בין הצירים ככל שעולם המדע הבריאות התרבות מתפתח הוא כביכול מנצח את עולם התורה והמצוות והופך אותו ללא רלוונטי ולכן כל פעם שעולם המדע והרפואה נוחל כישלון הם ששים אלי קרב ומנצלים את זה לחיזוק הציר של תורה ומצוות,

האמת היא שעל פי תורה ואמונת ישראל העולם אחדותי ואין שני צירים בתחרות אלא גזע וענפים היונקים מאותו השורש ומופיעים שניהם את אותו השורש! וכמו שלא יתכן שהגזע ישמח בכישלון הענפים כך לא יתכן שעולם התורה ישמח במפלת הרפואה והמדע.

בעומק טעות זאת נובעת מהכלים שאיתם הם בודקים את המציאות.

המציאות מונחת לפנינו השאלה אם איזה כלים אנו ניגשים לראות אותה,

אם יבוא היסטוריון שמעניין אותה רק היסטוריה ושלדעתו כל מה שלא קשור להיסטוריה הוא סתם הבל ויכנס להרצאה במתמטיקה הוא יאמר שאין שם כלום זה שטויות וכן הפוך אבל כל זה מחוסר הבנה עמוקה בנצרכות של עולם המתמטיקה

כמו כן אם בא אדם להסתכל על המציאות שלנו ומגדיר שמה שחשוב בה זה רק תורה ומצוות ועל פי זה הכל נמדד  הוא ימצא את העולם מלא השטויות וביטול תורה ומלא מתחרים שנאבקים מול התורה והמצוות.

אבל באמת תורת ישראל הפנימית מלמדת אותנו שהכלים שאיתם אנחנו צריכים לבחון את המציאות אינם רק תורה ומצוות אלא תועלת מול נזק, ויש הרבה דברים בעולם שנבראו כדי לקדם את העולם ולפתח אותו וחלק מכלי התועלת אפילו חלק עיקרי ומהותי ודאי בישראל זה תורה ומצוות אבל זה לא הדבר היחיד שקיים וההסתכלות שלוקחת רק את החלק ועושה ממנו הכל זוהי קטנות וחסרון אמונה.


כן כותב הראי"ה בח' קבצים ב קצ:


מתוך קטנות אמונה נדמה, שכל מה שבני אדם מזדרזים לחזק את מעמדם, להילחם נגד הרעות המתרגשות בעולם, לרכוש להם מדע, גבורה, יופי, סדר, הינם דברים היוצאים מחוץ לתוכן האלוהי שבעולם. ומתוך כך כמה אנשים עינם צרה...על כל התקדמות עולמית, שונאים את התרבות, את המדעים, את התחבולות המדיניות, בישראל ובעמים. אבל כל זה טעות גדולה היא, וחסרון אמונה. הדעה הטהורה רואה היא את ההופעה האלוהית בכל תיקון חיים, יחידי וציבורי, רוחני וגשמי. היא מודדת את העניינים רק במידת התועלת שהם מביאים, או הקלקול שהם מקלקלים..לא תוהו בראה לשבת יצרה.

ובאמת המשפט שאמר אותו יהודי דומה בעיני לדיין שהגיע לפניו דין חדש קשה ומסובך בדיני התורה והוא עומד נבוך לא יודע כיצד לפסוק הייתכן שיבוא יהודי ויבוא ויאמר לו: "כל המקרה הזה בא להראות לך שאתה לא יודע כלום ותפסיק ללמוד דיינות כי רק ה' יודע את כל התורה"

מה הקשר? ברור שה' יודע את כל התורה אבל העולם הזה אינו עולם שנברא כדי לפתח את ידיעות ה' בתורה אלא עולם שמפתח את ידיעת הנבראים בתורה וכמו כן במדע ורפואה החידוש של העולם הזה הוא שה' מתגלה בנבראים ומביא אותם לדרגה שהם יכולים לדעת. זה שיש אין סוף זה היה גם לפני בריאת העולם החידוש של העולם שהאין סוף מתגלה בתוך הגבול שכל החכמה האין סופית של הבורא מתגלה דרך הנבראים והם בעצמם יודעים ומתגברים על מכשולים ומתפתחים ולאט לאט נהיים טובים ואלוהיים יותר. העולם נברא כדי לפתח אותנו ולא כדי לדפוק אותנו ואנחנו לא במלחמה מול ה' מי מצליח לדעת או לשלוט יותר בעולם אלא הוא בטובו מלמד ונותן לנו חכמה בינה ודעת כדי להצליח לדעת ולתקן יותר ויותר את העולם ומשתף אותנו בתיקון מעשה בראשית.

רפואה שלימה ובשורות טובות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הנצפים ביותר