יום שבת, 31 באוגוסט 2019

להתחיל מהבסיס



המלצה ללימודי בסיס של היהדות

שלום לכולם וברוכים הבאים לכל שיעור א' החדשים.

כל שנה אני נתקל בכמה בחורים מתוקים ונפלאים שמסיימים שנה א' בישיבות ובמכינות עם המון ידיעות תורניות בכל מיני נושאים אבל ללא בסיס רוחני מסודר ויציב

לפעמים מרוב סקרנות או חוסר הדרכה בחורים עלולים לקרוא שנה שלימה כל מיני ספרים ופסקאות, חלקי שיעורים וקצת וורטים ובסוף השנה למצוא את עצמם ללא בסיס רוחני מסודר.

לכן כתבתי הצעה בסיסית מאוד שיכולה לעשות טיפה סדר ללומד החדש. הוא מיועד לכל בחור בינוני ואפשר עם קצת מאמץ לסיימו בשנה.

הספרים הם בגדר המלצה בלבד:

גמרא
להשקיע בלימוד גמרא חברותא ושיעור עם הרב כל יום(לא משנה המסכת העיקר העמל). על מנת להבין את שורשי ההלכות ולקנות בנפש צורת לימוד יהודית אלוקית ועמקנית.

הלכה
ללמוד ספרי פניני הלכה: שבת, וברכות. הוא מביא את הטעמים להלכה ומצד שני לא מאריך יותר מידי.

תנ"ך
 ללמוד את הספרים יהושע שופטים שמואל מלכים לדעת טוב זמנים אירועים שמות ומקומות. מומלץ עם פירוש שטיינזלץ.

אמונה
 כוזרי ג' מאמרים ראשונים (למתקשים, במאמר שני ניתן לדלג על פס': יט',כ'. ומפס' עח' עד סוף מאמר ב'). הקדמות הרמב"ם ג' הקדמות. 
ללמוד שישה מאמרים אלו טוב הרבה מעיקרי האמונה מצויים שם.

ליבו חפץ
בד"כ יש מקצוע מיוחד שהאדם מאוד מתחבר אליו לאחד זה גמרא עיון לשני אמונה לשלישי חסידות לרביעי משניות, חשוב מאוד להשקיע בזה חצי שעה או שעה ביום על מנת ליצור חיבור מהנה לתורה כי ע"י החיבור החזק כל שאר הלימוד מתעצם.

כל ההמלצה הנ"ל היא הבסיס. כמובן מי שמחזיק כבר בבסיס הזה ורוצה להתקדם יש בלי סוף בכמות ובאיכות, אולם לא ייתכן שבחור יהיה שנה בישיבה ילמד סוגיות בעיון יתפעל מכמה נתיבות שלום יפים ועדיין לא ידע הלכות שבת בסיסיות במה עוסק ספר יהושע, מהי תורה שבעל פה ועל מה נשענים עיקרי האמונה שלו.

בהערכה גדולה ובהצלחה ענקית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הנצפים ביותר