יום שני, 27 במאי 2019

תכלית לימוד הקבלה




תכלית לימוד תורת הקבלה- העמקה בטוב


שואל: לימוד קבלה זה דברים עלומים ונסתרים מלאים במיסיטקה ורוחניות לא מובנת כל היום מדברים על אלוהים מי צריך את זה? למה זה טוב?

 

הרב: ח"ו. אין שום ספר קבלי שמדבר על אלוהים בעצמו כל הלימוד והדיבור הוא רק על דרכי התפשטות טובו בשורשי המציאות ואצלנו וכן כותב הרמח"ל בקל"ח פתחי חכמה לרמח"ל פתח א:

 

"כבר ידעת שעצמות המאציל ית' אין אנו מדברים ממנו כלל, והוא בעל הרצון. אך כל מה שאנו מדברים - אינו אלא מרצונו...רצונו של המאציל ית"ש הוא רק טוב"

 

כל ענייני הספירות הפרצופים השבילים העולמות וההיכלות הכל הכל עוסק רק בשורשי התהליכים של יציאת הטוב אל הפועל עד העולם הזה ולא בעצמותו ממש וכן כתב הרמח"ל בקל"ח פתחי חכמה פתח ל':

 

"עניין הספירות בכל מדרגותיהם, היינו התפשטות הטוב בכל מה שהוא מוכן לצורך התחתונים - להיטיב להם לפי ענייניהם ומצביהם"

 

כל לימוד הקבלה הוא רק העמקה בלימוד מידותיו הטובות בלימוד האידיאלים האלוהיים ודרכי יציאתם אל הפועל. אין לנו שום לימוד ועיסוק במקור עצמו, כל תפקיד לימוד הקבלה עניינו לעשות אותנו יודעים יותר את מידותיו הטובות ושייכים אליהם. ומי שלא מבין את זה לא מבין כלל מהו לימוד הקבלה וכן כותב הראי"ה[1]

 

" מלמדת היא לנו החכמה האלהית את המדות, את הספירות האלהיות, כדי לדעת שבמדותיו של הקב"ה אנו צריכים להתדבק.  אם אין אנו מכירים שכל עיקר הצורך לתלמודם של השמות, של המדות, ושל הספירות. הוא כדי שנדע שאנו צריכים להתדבק במדותיו של מקום, ושאנו יכולים להתדבק בהן. ושאין אנו יכולים להתדבק בגבורה של מעלה בלא השאיפה למדותיו. אם אין אור זה פרוש לפנינו אין אנו מכירים כלל את כל התוכן של חכמת המדות, של יסוד הספירות והאצילות של הנושא היסודי של מעשה מרכבה. 



 

[1] מידות הראי"ה ערך דבקות א ב'.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הנצפים ביותר