יום שישי, 24 במאי 2019

משברים - חלק בלתי נפרד מפיתוח האישיות.





משברים - חלק בלתי נפרד מפיתוח האישיות.

השינוי והתנודות העליות והירידות באישיות האדם עלולים להוביל לפעמים למחשבה שמשהו לא בסדר כי הרי אם הייתי אדם נורמלי הייתי כל היום יציב ומאוזן ואם החלטתי שאני לא נופל יותר אז ודאי אני לא צריך ליפול יותר ואם כן יש נפילות אז אחת מהשתיים או שהתורה לא ישימה או שאני כנראה לא שייך אל הקודש והטוב, אולם אצל חז"ל התמונה שונה לגמרי אומרים לנו חז"ל גיטין מג א' :

" אין אדם עומד על דברי תורה אלא אם כן נכשל בהם" 

זאת אומרת משברים וטעויות גם בהוראת הלכה לא נכונה היא דבר המצוי. ור' צדוק בדובר צדק סימן ד' אומר הוראה יותר חריפה: 

"לעולם לא הגיעו ישראל בכלל ואדם פרטי בפרט לאיזו שלמות ומעלה בלי ירידות ונפילות מקודם

וכך גם כתב הראי"ה במאמרי הראי"ה עמ' 360: 

"וכל מי שהוא עוקב אחר סדרי הישוב מראשית צעדיו עד עכשיו יכול הוא לראות בחוש איך שמכל ירידה אשר סבלנו נצמחה אח"כ עליה והתפתחות יותר גדולה וצעד של דליגה לטובה יוצא מכל משבר"

 כל העיכובים והצער החסרונות והירידות אינם כדי לדפוק אותנו ולעכב אותנו מלהתפתח אלא כדי לבנות בנו את הקומה העליונה שתצמח בנו על ידי התמודדות איתם וכך מלמד הראי"ה בפנקסי הראי"ה א עמ' תנט:

"לא נבראו עיכובים בעולם כדי לעכב בין גשמיים בין רוחניים אלא כדי לחזק עוד יותר ויותר את זרם האורה ואת גדולת החיים"


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הנצפים ביותר