רע - טוב יותר גדול מנסה לצאת אל הפועל
היחס הנכון אל הרוע שאנחנו חוויים גם הכללי ובמיוחד הפרטי שבנפש אינו
צריך להיות יחס של מאורע מיותר סתמי והלוואי ולא היה קיים, אלא יחס אל טוב יותר
גדול שמבקש להתפתח ולצאת אל הפועל דרכי וכיוון שאני עדיין לא מצליח להופיע אותו
בצורה בונה וחיובית הוא מופיע אצלי כרוע.
למשל יש אדם שהיה עשרים שנה רווק וטייל עם החברים וצחק הרבה והיה לו
טוב איתם ופתאום כבר תקופה ארוכה הוא מרגיש בודד ולא כל כך טוב לו והוא מחפש משהו
נוסף והוא חווה רוע מסויים מבחינה חברתית הוא מרגיש שלא כל כך טוב במצב הרווקות
הזה, יש לו אפשרות לנסות לסלק את הרוע ולהתחיל להתפלל עליו שיצא לו מהחיים
ויש לו אפשרות אחרת להבין שהרוע הזה הוא בעצמו המנוף צמיחה להביא אותו למדרגת חיים יותר עמוקה מדרגת הנישואין, וכל הרוע בבדידות ובעצבות ובחיפוש קשר יותר עמוק הוא מה שיוביל ויצמיח בו את הרצון להתחתן ומימלא את בניית הקומה הבאה של הנישואין, ובגלל שהוא גדל מבחינה רוחנית ונפשית ונהיה מוכן לקבל את המדרגה הבאה היא מנסה להיכנס בו אבל כיוון שאינו מוכן עדיין לקבלה כי אינו נשוי לכן היא מופיע אצלו כחוויה רוע או סבל מסויים לא נעימים אבל בסופו של דבר הם עצמם יהפכו אותו לטוב יותר גדול. וכן כתב הראי"ה בעין איה שבת ב נ:
"כאשר בכללות המציאות הכל הוכן לטוב, גם הכוחות הרעים
הוכנו למטרה טובה ומתוך כך הם נובעים, הכל ממקור הטוב בהכרח. ולא עוד, אלא
שכל עניין רע שנמצא בעולם, הוא בא מתוך שיש בפנימיות העניין שאיפה אל טוב
נעלה ונשגב שלא גמר לבא אליו, ונתעה מדרכיו מאורך הדרך וגודל הסתעפות העניין, אבל
סוף כל סוף יגיעו הדברים למטרתם, והרע היותר גדול יהפך לטוב נשא ונשגב עד מאד"
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה