יום רביעי, 22 במאי 2019

חזרת הנבואה והשראת השכינה


חזרת הנבואה והשראת השכינה

"האם יכולה לחזור לנו הנבואה והשראת שכינה?"

נניח שאדם ילמד וישכיל וירכוש תואר במתמטיקה, ואח"כ ילך ארבעים שנה ויטייל ולא ילמד כלום ולא יחזור על החומר, ודאי ישכח הכל. אבל עדיין הפוטנציאל שהיה לו כדי להשכיל את החומר , קיים. ויכול להוציא אותו לפועל בכל רגע שירצה, רק צריך להשקיע וללמוד הרבה. 

לעומת זאת, בעל חיים כגון אריה לא יוכל ללמוד תואר במתמטיקה כי אין לו ואף פעם לא היה לו את הפוטנציאל הזה, הנקרא שכל.  כך גם מעלת הנבואות והשראת שכינה הייתה אצלנו במשך אלף שנה, והן מעידות כאלף עדים שיש לנו שייכות למעלה אלוקית של ניסים ונבואה באומה שלימה; רק שזנחנו אותה ונסתלקה ממנו לזמן מה, אבל ע"י עבודה נכונה ודאי יכולה לחזור בימינו"

וכן מסביר המהר"ל בגבורות ה' פרק עב:

"לא היה דבר זה מקרי בישראל מה שקבלו המעלה העליונה אשר זכרנו כי דבר זה אי אפשר, 

האחד כי דבר שהוא במקרה אינו תמידי ואינו מאודי ובישראל היו נסים הרבה מאוד שלא תמצא לשאר אומות, וכן היו נמשכים בהמשך הזמן עד שאי אפשר לך לומר רק כי יש לישראל הכנה בעצמם לקבל המעלה העליונה מה שאין בשאר אומות,כמו שיש באדם מצד עצמו לקבל הכנה לקבל השכל והחכמה. 

ועוד כי הדבר שהוא בפרט המין נוכל לומר שהוא במקרה, אבל דבר שהוא מגיע לכלל האומה אין דבר זה במקרה ומצאנו נסים שהגיעו לכלל ישראל כגון יציאת מצרים ובאר ומן ומפלת סנחרב והרבה משיספר, ואין זה במקרה כי אם היה זה במקרה למה לא היה לשאר אומות גם כן ולמה היה זה לאומה זאת בכללה ולא למקצת או לאיזה אנשים, וכיון שאנחנו ראינו הנסים נמשכים דוקא בישראל ולא בשום אומה והיו הנסים בכללות האומה אין זה אלא שישראל מוכנים לקבל המעלה האלקית הנבדלת, ולכך היו דביקים במעלה אלקית עליונה שהיה הנהגתם שלא בטבע רק על ידי נסים.

ואם בשביל שהלכו שובב וחטאו נסתלקה השכינה מישראל בשביל חטאם, כמו שיסולק השכל מן האדם כאשר הוא הולך שובב, הכנתו לקבל המושכלת אינה בטילה. כן אף שנסתלקה השכינה מישראל ונתבטלו המעלות שהיו לישראל, הכנתם על זה לא נתבטל"



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הנצפים ביותר