בחירת ישראל טובת האנושות!
למה רק עם ישראל נבחר לעם פלאי ואלוהי? מה ה' לא אוהב את הגויים?
התפתחות הגויים לא חשובה לו?"
ח"ו.
כל בחירת ישראל נועדה בשביל לפתח מבחינה רוחנית ומוסרית את כל האומות כולם
"ואעשה אותך לגוי גדול " "ונברכו בך כל משפחות האדמה ובזרעך"
כל הלאומיות שלנו היא כולה אוניברסאלית! וכן כתב הרב בעין איה ברכות א קעה:
"צריך להשריש, שתכלית המטרה של הלאומיות של ישראל אינן חזקינו לעצמינו וכבישת העמים וכיו"ב, דברים שכל העמים משתוקקים להם מרוב אהבת עצמם, כ"א מפני שהלאומיות שלנו מביאה ברכה ושלימות לכל העולם כולו. ע"כ בנינה..הוא בשביל תקנת ואהבת כל המין האנושי"
אין השראת השכינה הנבואה והניסים המיוחדים רק לישראל צרות עין וקמצנות רוחנית אלא טובת האנושות כולה! כי כל דבר במציאות חייב מרכז מאחד, הרי איך היינו מתפקדים אם כל שפע הסמכויות השלטוניות של האומה כגון יציאה למלחמה, תקציבים, תחבורה בריאות היו אצל כל העם בשווה ממש, הרי זה היה מביא כאוס מוחלט על המדינה כל ילד שלא סיים תיכון ללא עבר ביטחוני מינימאלי כאשר היה רוצה אקשן היה מחליט לצאת למלחמה וכל בית היה מושך לתחומו ולטובתו הוא, ללא מירכוז של שפע הסמכויות לממשלה או לגוף סמכותי אחד האומה לא תקבל את התקציבים וההחלטות בצורה שבונה אותה.
כך בדיוק מבחינה רוחנית, טובת העולם היא שיהיה לו מרכז רוחני אחד המאחד את הכל, השראת השכינה רק בישראל אינה צמצום השכינה לכל העולם אלא מירכוז השכינה בישראל על מנת שכל האומות יבנו משפע האלוקות בצורה חיובית ממרכז אחד "כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים" וכן מסביר הראי"ה בעין איה ברכות פס עב:
"אמנם אפשר הי' שתחול השפעה אלקית על איזה אומה להדריכה לפי מצבה, אבל אז יאבד העולם מרכזו ולא יהי' כח המושך אל פסגת השלמות האנושי האצור בתורת ישראל. ע"כ בקש שלא תשרה שכינה כ"א על ישראל, כדי שיה' רק עם ישראל מרכז של שלמות העולם, ויגרום דבר זה שתי טובות, האחת שיתרכז העולם כולו במרכז אחד המביא לידי שלום ואחדות המין האנושי באהבה. והשני' כי יזכו הכל למעלת ההצלחה הגבוהה שהיא נתונה באוצר תורת חיים של ישראל" (מקורות להרחבה-לנתיבות ישראל מאמר 'על הפרק' אורות עמ' קס עולת ראי"ה ב עמ' מג עין אי"ה א פס' קעא')
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה