לאהוב את אלוהים
"איך אפשר לאהוב את ה' זה משהו מאוד מופשט ולמה הוא מצווה אותנו לאהוב אותו מה הוא זקוק לאהבה?"
חז"ל
(גמרא בסוטה יד) מלמדים אותנו שהקשר שלנו אל ה' ית' הוא דרך מידותיו הטובות
המתגלות בעולם כגון חסדו שזה כל החסד העולמי ועוד ואהבתו שזה כל האהבה
העולמית ולמעלה ממנה וחכמתו שזה כל החכמה העולמית ולמעלה ממנה וכו' ומוסיפה הגמ'
וקובעת שדבקות בה' הכוונה דבקות במידותיו הטובות.
כמו כן אהבת ה' על פי אמונת ישראל היא אהבת מידותיו הטובות, לאהוב את החסד לאהוב את החכמה לאהוב את הטוב והיושר וכו'.
ודאי שה' אינו זקוק לאהבה אלא כל מה שמצווה אותנו זה על פי מה שבונה אותנו ומטיב לנו ואם בני אדם לא יאהבו את מידותיו הטובות לא יהיה אפשר לתקן את העולם ולהטיב את מצבנו.(מקורות להרחבה מאמר דעת אלוהים להראי"ה קוק.)
"איך
אפשר לצוות על אהבת ה' או שאתה אוהב משהו או שלא?"
אהבה
בניגוד להתאהבות היא דבר שאפשר לפתח ע"י נתינה והשקעה בדבר שאותו צריך לאהוב,
למשל במקרה שלנו אהבת ה' הכוונה אהבת מידותיו הטובות עם משקיעים בהם ונותנים
מזמננו וממאמצנו להעצימם בנו ובעולם אנחנו נקשרים אליהם ודרכם נידבקים בה' ית' וכן
כתב המכתב מאליהו חלק ג' עמ' 89:
"אהבה היא תולדה של נתינה. למקום שנותן נותן הוא מעצמו ומימלא יאהב את המקבל כי הוא מוצא את עצמו כלול בו. ואם ירבה מאוד את חסדו עם רעהו ימצא את כל עצמו כלול בו ויאהבנו בבחינת כמוך ממש ואהבת לרעך כמוך כמוך בלי שום הפרש"
ובמכתב מאליהו (חלק א' עמ' 36 ) מביא ראיה להנחה שאהבה היא תולדה של נתינה:
"ראיתי והנה מעשה הורים צעירים ראו את כל חמדת חייהם בבנם הקטן בשעת חירום ומלחמה פרצה במקום ההוא ויברחו כולם משדה המלחמה ויקר המקרה אשר האויבים הפרידו בין הדבקים והאב ובנו נשארו לצד אחד והאמא לצד אחר וכה נפרדו ביגונם ובגעגועיהם כמה שנים עד אשר שקטה המלחמה והשלום שב אל מקומו ויפגשו כולם בני המשפחה וישמחו איש ברעהו והנה פלא לא יכלו לתקן את אשר חסר להם בזמנו אהבת האב ובנו הייתה יותר עמוקה ודבוקה מאהבת האם והבן..הוא אשר גידל האב את בנה הקטן תחתיה זה אשר חסר לה, ושב אל האב במקומה. האהבה באה מן הנתינה ההיא עברה כולה אל האב"
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה